Pohjois-Pohjanmaan kirjoittajat r.y.

Jäsenkirje 1/tammikuu 2022

Hyvä kirjoittajayhdistyksen jäsen

Toivomme Teille kaikkea hyvää alkaneelle vuodelle 2022. Varmaan meidän kaikkien suurimpana toiveena on, että korona-pandemia jo tänä vuonna alkaisi laantua ja voisimme tavata toisiamme ja yleisestikin tavata perheen jäseniä ja tuttavia.

Syksyltä siirtynyt seminaari on suunniteltu järjestettäväksi 12.2.2022 klo 9 – 16

Höyhtyän Välkkeellä, Latokartanontie 1.

Seminaarin aiheena on näytelmän kirjoittaminen ja luennoitsijana toimii esiintyvä taiteilija ja

kirjallisuuden maisteri Anna-Kaisa Järvi.

Seminaarin hinta on jäsenille 30€ ja ei-jäsenille 35€. Hintaan sisältyy päivän koulutus, ruokailu ja kahvit.

Ilmoittautumiset tulee tehdä viimeistään maanantai 28.1.2022 mennessä pirkko.eskelinen@gmail.com tai puh. 040-7578480. Ilmoitathan samalla erikoisruokavaliosi.

Maksu on suoritettava yhdistyksen tilille FI62 5741 3620 4931 37   31.1.2022 mennessä.

Viesti seminaari 2022.

Seminaaria järjestäessämme otamme huomioon kaikki voimassaolevat kokousrajoitukset ja –suositukset, joten pyydämme varautumaan esim. koronapassin käyttöön.

Toivomme, että voimme toteuttaa seminaarin tämän suunnitelman mukaisesti.

LÄMPIMIN TERVEISIN

POHJOIS-POHJANMAAN KIRJOITTAJAT R.Y.

JOHTOKUNTA

Kutsu seminaariin 2022 1

Hyvät kirjailijayhdistykset

Valitettavia uutisia: maaliskuulle suunnittelut Rovaniemen Talvipäivät on peruttu. Lapin Kirjallisuusseura teki asiasta päätöksen tällä viikolla. Tällä hetkellä voimassa olevat kokoontumisrajoitukset estävät tapahtuman järjestämisen, ja huonontuneessa koronatilanteessa on mahdotonta ennustaa, millainen tilanne on maaliskuussa. On harmillista, että joudumme jälleen luopumaan vuosittaisesta tapaamisestamme.

Kirjailijaliitto järjestää Talvipäivien peruuntumisen johdosta yhdistyksille vapaamuotoisen tapaamisen torstaina 10.2. klo 17–18.30 verkon välityksellä. Tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki yhdistysten jäsenet. Pyydämme, että tapaamiseen ilmoittaudutaan ennakkoon viimeistään keskiviikkona 9.2., tarkemmat tiedot ja ilmoittautumisohjeet tässä kirjeessä.

Vuoden 2022 Suunta-palkinnon saajaa voi ehdottaa Kirjailijaliittoon aina 20.1. asti. Ehdotuksia voivat tehdä yhdistykset sekä yksittäiset yhdistysten jäsenet: toivomme, että välitätte tietoa eteenpäin omassa yhdistyksessänne.

Töölöstä tervehtien
Anna Chydenius / verkoston sihteeri

Ajankohtaista:
Yhdistysten tapaaminen
verkossa to 10.2.

Kirjailijayhdistyksille järjestetään torstaina 10.2. klo 17–18.30 tapaaminen verkon välityksellä. Tarkoituksena on keskustella vapaamuotoisesti yhdistysten ajankohtaisista kuulumisista sekä mm. siitä, millä tavoin yhdistykset voisivat vaalia yhteydenpitoaan tilanteessa, jossa Talvipäiviä ei pystytä järjestämään. Kokouksen puheenjohtajana toimii Kirjailijaliiton puheenjohtaja Sirpa Kähkönen.

Tapaamiseen ovat tervetulleita kaikki yhdistysten jäsenet. Ilmoittaudu viimeistään 9.2. oheisen linkin takaa aukeavalla lomakkeella: ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittautuneille lähetetään linkki tapaamiseen sähköpostitse ennen tilaisuuden alkua. Keskustelu käydään Teams-verkkopalvelussa, joka ei vaadi ohjelman asentamista omalle koneelle. Osallistujat tarvitsevat ainoastaan verkkoyhteydellä varustetun laitteen (tietokone, tablettitietokone tai älypuhelin), joka mahdollistaa äänen ja videokuvan jakamisen muille keskustelijoille.

Lämpimästi tervetuloa!

Ilmoittaudu mukaan!